Wirtualny Hogwart
Forum Klubu
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Co to jest Transmutacja?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny Hogwart Strona Główna » Lekcje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nimfaroda Tonks




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hogsmase...

PostWysłany: Pią 11:46, 08 Lut 2008    Temat postu: Co to jest Transmutacja?

Co to jest transmutacja?

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, "poprzez", i mutatio, "zmiana" lub transfiguracji (figuro - "kształtuję"). Wspomnienia o transmutacji można znaleĽć w mitach, bajkach mugoli na całym świecie. Ale co to jest transmutacja dla czarodzieja? Otóż. Transmutacja to bardzo złożona dziedzina magii polegając na przemienieniu jednej rzeczy w inną (np. zapałki w igłę) Wymaga wielkiego skupienia oraz perfekcji. Nawet najmniejsze przejęzyczenie się, Ľle wypowiedziane zaklęcie może skończyć się tragicznie zarówno dla danego przedmiotu jak i dla czarodzieja wykonującego daną transmutację.

Co to jest Aminizacja?

Animizacja czyli sztuka przemiany w najróżniejsze organizmy żywe była praktykowana przez obywateli magicznych już od stuleci. Jeszcze za czasów, gdy Ministerstwa Magii w poszczególnych regionach nie były w stanie kontrolować użycia czarów zarówno podstawowych, jak i tych zaawansowanych tak, jak transmutacja czy też teleportacja. Prawdopodobnie wiecie, że w dzisiejszych czasach czarodzieje posiadający zdolności animizacji muszą zarejestrować się w ministerstwie, ale ich rejestracja może zostać odrzucona jeśli urzędnicy uznają, że petent jest osobą nieodpowiedzialną i może swoimi czarami przynieść szkody współobywatelom. Niegdyś takowy rejestr nie był prowadzony, a osób używających pełnej bądź częściowej animizacji było dość dużo. Prowadziło to często do niemiłych i bolesnych wypadków. Nieprawidłowa animizacja może być równie niebezpieczna, jak któraś z zakazanych klątw.

Istnieją trzy podstawowe przypadki złej animizacji:

1. Niepełna animizacja (zmiana w zwierzę zakończona przemianą połowy ciała w zwierzę, a reszta pozostaje ludzka), która może stworzyć zagrożenie dla życia czarodzieja ze względu na to, że część naszych organów zmienia się w zwi erzęce, a cześć pozostaje ludzka. Jest to najczęstszy przypadek zdarzający się w wyniku użycia za małej ilości mocy do tej transmutacji.
2. Blokada animizacyjna, powstająca przez zbytni zapał przy rzucaniu zaklęcia. Efektem jest długotrwałe przebywanie w postaci zwierzęcej, a także istnienie groźby niemożliwości uwolnienia się spod postaci zwierzęcej do końca życia. Występuje u niedoświadczonych animagów.
3. Animizacja absolutna, zmiana w zwierzę jest udana, jednak zaczynamy nabierać cech zwierzęcych, przez co tracimy kontrolę nad sobą. Występuje tu zjawisko podobne do tego u wilkołaków. Wilkołaki tracą panowanie nad sobą w trakcie pełni, natomiast czarodzieje z animizacją absolutną tracą ją na zawsze. Stają się po prostu zwierzętami. Różnią się od innych zwierząt tylko tym, że długo żyją - bo tyle ile człowiek.

Zasady używania różdżki

1. Różdżkę używaj tylko do czarów szlachetnych - nie szkodzących ani tobie, ani innym!
2. Różdżka nie może być przekazana jakiemukolwiek mugolowi - złamanie tego punktu regulaminu to równoczesne złamanie Artykułu 10 Paragrafu 5 na temat Ochrony Mugoli. 3. Różdżka nie może zostać użyta kiedy jest bardzo uszkodzona - lekkie obicia raczej nic nie zrobią, jednak złamana różdżka daje więcej szkód niż efektów i może doprowadzić do niespodziewanych konsekwencji!

Nauka używania różdżki

1. Weźcie atrapę różdżki w odpowiednią dłoń (leworęczni - w lewą, praworęczni - w prawą.
2. Chwycić różdżkę w sposób następujący: wyobraźcie sobie, że trzymacie scyzoryk lub nóż! W taki sam sposób trzymajcie różdżkę.
3. W momencie kiedy rzucacie czar - musicie wykonać odpowiedni ruch różdżką. W większości prosty zaklęć jest on następujący:
odchylacie rękę trochę do tyłu, w górę, następnie wypowiadając zaklęcie robicie zamach różdżką w przód, kierując ją w obiekt, który czarujecie.

Może się to wydawać łatwe jednak gwarantuję, że to piekielnie trudna sztuka. Ale mawiają: "Ćwi czenie czyni mistrza", więc ćwiczcie Smile, próbujcie! Każdą różdżkę charakteryzuje długość - najmniejsze mają ok. 8 cali, czyli 20 cm, a najdłuższe ok. 16 cali, czyli 40 cm. Każda jest zrobiona z jakiegoś rodzaju drewna. Każdy człowiek powinien mieć inną różdżkę, ale niestety w dzisiejszych czasach różdżki się powtarzają. Mogą być między innymi bukowe, dębowe, akacjowe, sosnowe i tak dalej. Jest ogromna ilość kombinacji. Każda różdżka ma też wewnątrz jądro - substancję główną, dzięki której różdżka służy do czarowania:) Mogą to być pióra feniksa, włosy jednorożca, nici ze smoczego serca, włos Veeli i wiele innych. Na świecie niewielu jest dobrych wytwórców różdżek. Jednak w Europie słynni są z tej sztuki dwaj mężczyźni: Pan Ollivander z ulicy Pokątnej w Londynie. Jego rodzina ponoć od 382 r. p.n.e. Wyrabia różdżki na terenie Europy zachodniej. Drugim jest Pan Gregorovitch z Bułgarii, który zaopatruje w swoje wyroby Europę wschodnią i południową.

Podstawy transmutacji
Jak już wspomniałem wyżej, transmutacja to chyba najtrudniejsza ze sztuk magicznych. Najtrudniejsza, ponieważ jest bardzo mało ogólnych zasad transmutacji. Większość zasad jest do określonych zmian (np.: zamiana zapałki w igłę). Wszystkich zmian trzeba się nauczyć. Są tylko dwie ogólnikowe zasady:
1. Musimy się skupić nad tym, w co ma się przemienić dany przedmiot.
2. Używać zaklęć, które znamy.

Ta druga zasada może się wydawać dziwna, ale jest niezmiernie ważna. Najpierw musimy umieć rzucać zaklęcie, a dopiero próbować transmutacji.

Ćwiczenia

1. Zamiana zapałki w igłę
Aby dokonać tej transmutacji należy położyć przed sobą (na czymś stabilnym) zapałkę. Skupić się na tym w co chcemy ją zamienić i wypowiedzieć dokładnie i wyraźnie zaklęcie FRINTEREVO akcentując TERE

2. Zamiana chrząszcza w żuka
Zaklęciem GRINFRUITE. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

3. Zamiana łyżki w widelec
Zaklęciem. DEROPLAW. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

4. Zamiana żółwia w czajnik
Zaklęciem RIRUINGO. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

Wszystkich transmutacji należy dokonywać pod czujnym okiem nauczyciela!!!

_________________
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martoola_96




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Piekar :)

PostWysłany: Pią 18:19, 08 Lut 2008    Temat postu:

No,no,no....ciekawe!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny Hogwart Strona Główna » Lekcje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin